عوامل دخیل در قیمت مسکن
عوامل دخیل در قیمت مسکن


27-عوامل دخیل در قیمت مسکن

خرید مسکن با توجه به قیمت های مختلف

خرید مسکن

خریدمسکن به مانند خرید سایر وسایل دیگر نیست که به راحتی با چندرغاز پول انجام گیرد و در صورت عدم رضایت پس از مدتی مورد استفاده قرار نگیرد و به جای آن وسیله جدیدتری را خرید : بلکه برای خرید مسکن به علت قیمتهای بالایی که دارند، می بایست خیلی ظرافت و دقت نظر بیشتری را مبذول داشت تا بتوان در نهایت با توجه به تحلیل های لازم رو به خرید مسکن یا آپارتمان مورد نظر خود گرفت تا بدین وسیله هیچ گونه پشیمانی را برای آنها به همراه نداشته باشد. به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت مسکن دخیل می باشند که به برخی از آن ها در ادامه مطلب اشاره خواهد شد. پس با ما باشید تا با عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن آشنا شویم.

11-عوامل دخیل در قیمت مسکن

عوامل مختلف در قیمت مسکن

همانطور که گفته شد: عوامل مختلفی در قیمت خرید مسکن دخیل می باشند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.موقعیت جغرافیایی ملک مورد نظر

اینکه ملک مورد نظر شما در چه موقعیت جغرافیایی قرار یافته باشد، برای بسیاری از افراد حائز اهمیت می باشد. دسترسی راحت به اماکن تفریحی _ ورزشی، مکان های خرید، دسترسی راحت به مرکز شهر و ... همه و همه سبب می شوند تا شما در حد امکان و البته با توجه به بودجه خویش رو به خرید آپارتمان یا منزلی مسکونی در قلب شهر و در نزدیکی به مکان های مختلف آورید. اما مسلما همین یک فاکتور سبب افزایش قیمت ملک مورد نظر خواهد شد و شما بایستی برای خرید مسکن در نزدیکی شهر یا مکان های شلوغ با بافت شهری جدید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

2.تعداد اتاق خواب

خانواده های پرجمعیت معمولا به خانه هایی نیاز دارند که اتاق خواب بیشتری داشته باشد. آن ها می بایست برای خرید مسکن با دو اتاق خواب یا بیشتر از آن هزینه بیشتری را صرف نمایند تا بتوانند به منزل مورد پسند خود دست یابند.

3.متراژ

متراژ یک ساختمان نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت آن به شمار می آید. قیمت خانه هایی با متراژ بالاتر معمولا بیشتر از خانه های نقلی می باشند. البته این مسئله همیشه صدق نمی کند. چرا که ممکن است شما خانه ای را خریداری کنید که متراژ بالایی هم دارد، ولی ملک مورد نظر شما نزدیک ریل قطار و ایجاد سر و صدای زیاد و سرسام آور باشد و یا مشکل دیگری داشته باشد که در نهایت روی قیمت مسکن تاثیر خود را خواهند گذاشت.

4.خانه های قدیمی یا جدید ساز

خانه هایی کلنگی و قدیمی ساز نسبت به خانه های مد روز تفاوت قیمت بسیار زیادی دارند. قیمت مسکن قدیمی هر چند که در نزدیکی شهر باشد و متراژ بیشتری هم داشته باشد، ممکن است از یک خانه تازه ساز با فاصله بیشتر نسبت به شهر و حتی با متراژ پایین تر هم کمتر باشد. بنابراین نسبت به این مسئله هم بایستی در برآورد قیمت مسکن دقت نظر گردد.

5.آپشن های مختلف

علاوه برموارد یاد شده قیمت مسکن ممکن است بر اساس آپشن هایی همچون طبقه چندم یک ساختمان، وجود یا عدم آسانسور، پارکینگ، زیر زمین یا همکف، داشتن تراس و انباری و ... متفاوت باشد که تمامی این مسائل در قیمت مسکن نهایتا تاثیر خود را می گذارند.