ترفندهای فروش ملک در کوتاه ترین زمان
ترفندهای فروش ملک در کوتاه ترین زمان

ترفندهای فروش ملک در کوتاه ترین زمان

برای فروش ملک می بایست نکات بسیاری را در نظر داشت تا بتوان زودتر و در کوتاه ترین زمان به این هدف دست یافت. ارائه ملک با هدف فروش آن، اگر با رعایت ترفند هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد صورت گیرد بدون شک طولی نخواهد کشید که مشتری مناسب را پیدا کرده و فروخته خواهد شد.

فروش ملک می تواند یکی از چالش های پیش روی بسیاری از افراد باشد که با مراجعه به دفاتر املاک نسبت به آن اقدام می کنند. در این میان اگر برخی نکات را رعایت کنید حتما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن فایل های فروش خود را در بازه رمانی مشخصی به سرانجام رسانده و برای آنها مشتری های مناسبی را پیدا کنید. ترفند های فروش ملک شامل دو گروه می شود که می توان آنها را در دسته بندی زیر قرار داد:

  • ترفند هایی برای بهتر دیده شدن ملک
  • ترفند هایی برای ارائه بهتر ملک در بازار


ترفند هایی برای بهتر دیده شدن ملک

اگر قصد فروش ملکی را دارید در قدم اول باید به این نکته توجه کنید که چگونه می توانید ملک را بهتر و مناسب تر جلوه دهید. برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شده و آن را جدی بگیرید، چرا که ظاهر ملک می تواند تاثیر زیادی در ذهنیت افراد داشته و تا برای مراحل بعدی با شما همراه می شود. لذا می توان با کارهایی که زحمت و هزینه چندانی ندارند شرایط بهتری را برای ملک مهیا کرد. از جمله این راه کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد که مشاورین املاک می توانند آنها را به فروشندگان یادآور شوند.

بهبود فضای بیرون خانه

فضای بیرونی خانه به عنوان اولین تصویری که فرد از خانه و ملک شما می بیند تاثیر زیادی بر وی خواهد داشت، لذا توجه به این بخش می تواند قدمی موثر برای فروش بهتر ملک باشد. برای این منظور پیش از اقدام برای فروش ملک شرایطی را برای بهتر دیده شدن خانه مهیا کنید. به عنوان مثال می توان موارد زیر را بررسی و شرایط موجود را بهبود بخشید.

  • رنگ کردن درهای ورودی خانه
  • تعمیر و تمیز کردن شیشه های درب ورودی
  • تعمیر قفل و دستگیره ها
  • تعمیر بتن مسیر منتهی به ملک
  • کاشتن نهال و گل کاری در فضاهای موجود
  • حذف هرگونه برچسب و تبلیغات از روی درب و دیوارهای ملک
  • تمیز کردن مسیر منتهی به ملک و ایجاد ظاهری خوش آیند


مرتب کردن خانه

از مسیر وردوی تا فضای داخلی خانه همه جای جانه را مرتب کرده و برای بهبود وضعیت ظاهری آن تلاش کنید. حذف وسایل اضافه، گذاشتن کفش ها در جاکفشی، منظم بودن فضای داخل خانه و... از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید چرا که می تواند تاثیر زیادی بر ذهنیت افراد داشته و فروش ملک را سرعت بخشد. 

نورگیر جلوه دادن خانه
نور خانه ها می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی آنها داشته باشد لذا برای بهتر شدن شرایط در زمان بازدید ملک توجه داشته و اقدامات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال در زمان مراجعه افراد برای بازدید، پرده ها را کنار زده و چراغ ها را روشن کنید. پیش از این می بایست نسبت به تمیز کردن فضای پنجره ها و شیشه ها اقدام کرده باشید تا تمیز و زیباتر دیده شوند.
انجام تعمیرات ضروری

اگر خانه ای که قصد فروش آن را دارید دارای ایراداتی در بخش های مختلف می باشد نسبت به رفع آنها دست به کار شده و پس از آن برای فروش اقدام کنید. به عنوان مثال دستگیره ها، شیرآلات، کمدهای دیواری و کابینت ها را بررسی کرده و در صورت لزوم نسبت به رفع مشکل آنها اقدام کنید. اگر سقف خانه و دیوار ها دارای کثیفی، ترک و آسیبی می باشد نسبت به رفع آن اقدام کنید تا خانه ظاهر و جلوه بهتری داشته باشد. در صورت لزوم برای بهتر کردن ظاهر خانه اقدام به رنگ آمیزی خانه کرده و تغییراتی در آن ایجاد کنید. اما توجه داشته باشید که از رنگ های نامتعارف استفاده نکنید تا بتوانید سلیقه افراد بیشتری را در نظر گرفته باشید.

ترفند هایی برای ارائه بهتر ملک در بازار

به سبب گسترش معاملات در بازار مسکن و افزایش دفاتر مشاور املاک امروزه بسیاری از افراد برای خرید و فروش ملک به آنها مراجعه کرده و به کمک آنها در معاملات وارد می شوند. امروزه روند کاری مشاورین املاک از حالت کاملا سنتی خارج شده و بسیاری از دفاتر با استفاده از وب سایت های اختصاصی خود با مشتری ها ارتباط برقرار می کنند. با اینکه روند خرید و فروش سنتی همچنان به گونه ای پر رنگ ادامه دارد اما این وجود، وب سایت های املاک مانند وب سایت تخصصی گروه مسکن صدف، تحولی در امر معاملات مسکن به وجود آورده است که نمیتوان نقش آنها را کم رنگ دید و یا از این روند برای ارئه خدمات استفاده نکرد. 
در این میان می بایست ترفند هایی را به کار گرفت تا بتوان ملک مورد نظر را بهتر و با سرعت بیشتی به فروش رساند. از جمله این ترفند ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای فروش سریع تر، ملک را در سایت املاک خود آگهی کنید
اگر به عنوان مشاور املاک مشغول فعالیت باشید باید بدانید که داشتن سایت برای ارائه فایل های فروش و موفقیت در حرفه مشاور املاک، می تواند تاثیر بسزایی در روند کاری و درآمدتان داشته باشد. اگر برای کسب و کارتان سایتی با محتوایی تخصصی راه اندازی کنید می توانید افراد بیشتری را با برندتان آشنا کرده و با بازاریابی مناسب در مقابل رقبا بهتر بازار را بدست بگیرید. در نتیجه می توان این گونه عنوان کرد که یکی از ترفند های مناسب برای فروش سریع ملک، آگهی کردن آن در سایت تخصصی خودتان می باشد. 
اگر به عنوان مالک قصد فروش ملک خود را دارید می توانید با گروه مسکن صدف ارتباط برقرار کرده و از خدمات این گروه بهره مند شوید.


قیمت ملک را کارشناسی شده تعیین کنید

یکی از مهمترین راه کارهایی که می تواند فروش ملک را تسریع کند تعیین کردن قیمت ملک بر اساس معیار های بازار می باشد. برخی افراد بر اساس برداشت ها و معیار های شخصی خود قیمت ملک را تعیین می کنند که این می تواند موجب طولانی شدن روند فروش ملک شود. لذا در این مواقع مشاورین املاک می بایست با استفاده از تجربیات خود، شرایط بازار، امکانات ملک و شرایط محلی نسبت به تعیین قیمت ملک اقدام کرده و نرخ مناسب و معقولی را ارائه دهند. 
مشاورین املاک به عنوان کارشناسان این بازار باید قدرت چانه زنی با مالکان را داشته و قیمت هایی واقعی برای املاک در نظر بگیرند. اما در مواقعی که مالکین قیمت خود را دارندو قصد همکاری نداشته باشند می توان طولانی شدن روند فروش را به آنها گوشزد کرده و روال فروش را ادامه داد.

ملاقات خریدار و فروشنده پیش از تنظیم قرارداد

یکی دیگر از مورادی که می تواند تاثیری بسزایی در روند فروش ملک و موفقیت مشاورین املاک داشته باشد واسطه گری آنها در امر فروش و جلوگیری از ملاقات طرفین با یکدیگر می باشد. مشاورین املاک به عنوان واسطه امر خرید و فروش بایستی در تمامی مراحل نقش موثری داشته باشد و تا جایی که امکان دارد می بایست از ملاقات افراد با یکدیگر جز در موارد ضروری خودداری کند. خریدار و فروشنده تنها پس از طی مراحل و تصمیمات اولیه، در زمان تنظیم قرارداد باید با یکدیگر ملاقات داشته باشند و بر سر ملک و شرایط آن صحبت کنند. اما ملاقات های پیش از آن و بدون دخالت مشاور املاک توصیه نمی شود. در این میان مشاورین املاک بایستی با طرفین قرارداد صحبت کرده و به عنوان واسطه میان آنها شرایط لازم برای معامله و عقد قرارداد را فراهم آورند تا هر دو طرف از معامله رضایت کامل را داشته باشند.