تهاتر زمین با نیروهای مسلح
تهاتر زمین با نیروهای مسلح

تهاتر زمین با نیروهای مسلح برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن، یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی عنوان شد.

 رستم قاسمی‌ در جلسه مجازی با مدیران کل راه و شهرسازی هفت استان، وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مشکلات استان‌ها را جویا شد.


در این جلسه وی بر تسریع در تامین زمین‌های مورد نیاز طرح از طرق مختلف و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از جمله ساخت شهرک‌های جدید، توانمندی‌های بنیاد مستضعفان، اوقاف، نیروهای مسلح و غیره تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارگروه‌های مشترکی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده و طی جلسات آینده مشکلات مطرح شده، پیگیری و موانع برطرف خواهد شد.


‌رستم قاسمی به مدیران کل وزارت راه و شهرسازی استان‌ها دستور داد گزارشی از میزان و مالکیت زمین‌های تحت تملک ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و غیره به تفکیک تهیه شود تا طی جلسات آینده با نیروهای مسلح به منظور تهاتر زمین به توافق رسیده و در ازای دریافت زمین از آن‌ها در استان‌هایی که کمبود دارند، در استان‌های بدون مشکل، اراضی در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.

وی با بیان اهمیت تکمیل و توسعه شهرهای جدید در استان‌ها گفت: هرگونه مصوبات مورد نیاز برای ساختار شهرهای جدید را در هیأت دولت پیگیری کرده و مجوزهای لازم را اخذ خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت خلق و درآمدزایی استان‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن خطاب به مدیران کل استان‌ها تاکید کرد: لازم است تا پایان سال و در سفر رئیس جمهور تعداد زیادی واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به مرحله کلنگ‌زنی برسد تا مردم نیز به این طرح امیدوار شوند.