امید به رونق گرفتن بازار مسکن
امید به رونق گرفتن بازار مسکن

سازندگان مسکن مخالف این عقیده هستند و معتقدند عوامل افزایش قیمت مسکن، بنیادی است و درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، قیمت‌ها در این بازار تغییری نخواهد کرد حال باید دید تا چه اندازه بازار مسکن متحول می‌شود و ازاین رکود و بی ثباتی خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: این روز‌ها تعداد افرادی که برای پرس وجوی قیمت‌ها به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند افزایش یافته، به طور متوسط، میزان معاملات املاک در مشهد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او  گفت: مردم درحال رصد بازار هستند تا از میانگین قیمت‌های مناطق مدنظرشان آگاه شوند. اما همین افزایش مراجعات نشان می‌دهد که بازار، توانایی ورود به رونق را دارد، با این حال باید منتظر تحولات اقتصادی و سیاسی مانند مذاکرات باشیم.

رونق شدیدی در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود.
محمد سیف الدین، کارشناس بازار مسکن گفت: هجوم تقاضا‌های سرمایه‌ای و رشد حجم عرضه فایل ها، بازار مسکن آذر امسال را نسبت به آبان امسال و آذر ۹۹ متفاوت کرد.

او گفت: در مشهد، مرکزی که آمار موثق ارائه بدهد  نداریم، اما براساس اعلام فعالان بازار تا حد زیادی مشابه اتفاقات پایتخت در مشهد نیز رخ داده است؛ یعنی در یک ماه گذشته هم تعداد معاملات و هم سطح قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بازار شب عید امسال، بسیار متفاوت‌تر از سال گذشته خواهد بود.